Jak reklamovat zahradní nábytek

Poslal(a) 15.10. 2007 21:27:09 (11457 čtenářů)

Křeslo Saphir (KETTLER)

Pro většinu z nás je i při výběru zahradního nábytku určující cena, ostatně vyplývá to z průzkumu nákupních zvyklostí mezi českými spotřebiteli. Zatímco dříve bylo toto hledisko pro velké procento kupujících téměř jediné, dnes už můžeme zaznamenat obecný posun. Pro více než polovinu dotazovaných je sice cena pořád onou zmíněnou prioritou, ale už ne sama o sobě, nýbrž v kontextu s kvalitou a užitnými vlastnostmi zboží. Spotřebitel tedy už mnohem pečlivěji zvažuje, jakou hodnotu za své vynaložené finance získá.

Jak vybrat kvalitní nábytek jsme se vám už v naší publikaci pokusili poradit. Schází už jen doporučení jak postupovat, pokud přece jen s nákupem nebudete spokojeni nebo se na zahradním nábytku časem projeví určité nedostatky.

Záruční doba je zákonem určena na čtyřiadvacet měsíců, během nichž je prodejce povinen přijmout reklamaci, aniž by ji podmiňoval jinými regulemi, než o nich hovoří zákon (Občanský zákoník). Nemůže tedy vyžadovat originální obal, dokonce nepotřebujete ani záruční list nebo účtenku (i když s těmito doklady je situace pochopitelně o něco snáze řešitelná). Jste pouze povinni dokázat – například výpisem z účtu nebo svědectvím druhé osoby – termín a místo koupě výrobku. Pouze v případě nadstandardní záruční doby (delší než 24 měsíců), která je výslovně zaznamenána v záručním listu, si prodejce může stanovit speciální podmínky přijetí reklamace. Pokud žádné neuvede, opět platí regule zákona.

V případě prodeje na dálku (distanční prodej) – například přes telefon, internet nebo z katalogové nabídky (zásilkový prodej) – platí zvláštní pravidlo možnosti vrácení zboží bez udání důvodu a zároveň jakékoli sankce, a to maximálně do čtrnácti dnů od převzetí zboží. Dodavatel je povinen vám vrátit zaplacenou částku v plné výši (do třiceti dnů od odstoupení od kupní smlouvy), ovšem pouze v případě, že zboží bude kompletní. Což ovšem neznamená, že nesmí být porušen obal. Pokud však něco z dodávky, kterou v termínu vracíte, chybí nebo je poškozeno, může vám prodejce přiměřenou částku odečíst, účtovat lze i skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.

Reklamovat lze vždy, když se zákazník domnívá, že závada vznikla ve výrobě, nikoli chybným zacházením uživatele nebo špatnou údržbou.

Vady, na které se záruka většinou nevztahuje:
Plast
- pokřivení stolové desky menší než 8 mm;
- poškrábání.
Hliník
- změna barvy;
- poškrábání.
Kov
- změna barvy;
- poškrábání;
- koroze v důsledku poškození.
Teak
- šednutí;
- mikrotrhlinky;
- vady po použití jiných než výrobcem doporučených ošetřujících přípravků;
- rozdíly barvy vzniklé v důsledku dlohodobého částečného zakrytí výrobku.
Potahy
- špatné praní a čištění (v rozporu s pokyny na etiketách);
- změna barvy zaviněná nevhodným uskladněním nebo neadekvátní údržbou.

Dřevěný nábytek Rubin (KETTLER)

Hliníkový nábytek Atrium Lounge (KETTLER)

Ukázka textu z knihy Zahradní nábytek, Alena Mülerová
Vydavatelství ERA
Chleborádova 22/69, 619 00 Brno
www.erag.cz

foto www.kettler.cz

Články: reklamovat zahradní

24.01. 2016
2.86 kB čtenářů
Ovocná zahrada - nakupujeme (1)
12.05. 2009
15.10 kB čtenářů
Zahradní nábytek - exotika v českých zahradách
Diskusní fórum / Zahradní nábytek
02.04. 2015
3.30 kB čtenářů
Olej na zahradní mahagonový nábytek
01.04. 2015
6.14 kB čtenářů
Ošetření teakového dřeva
14.05. 2014
43.11 kB čtenářů
Zahradní nábytek - údržba, ošetření
30.07. 2012
18.92 kB čtenářů
Zahradní nábytek - úprava dřeva
17.06. 2011
11.76 kB čtenářů
Zahradní houpačka