klosova.anna@post.cz: Již několik let mám 2 Cymbidia, která kvetla jen jednou - při koupi. Na zimu dávám do světlého sklepa s teplotou kolem 5 stupňů, v létě jsou v zahradě v květináči přivázaném ve stínu na meruňce. Hnojím hnojivem na orchideje. Přesto jsem se ještě nedočkala druhého květenství. Mám stále naději, že se dočkám květu nebo to mám vzdát a koupit si opět nové Cymbidium
Phalenopsisy mi kvetou i 3x do roka.
pavelz425: Jsem jen amatér, ale Cymbidia jsem donutil ke květu pouze tehdy, když jsem je uklidil až pozdě na podzim, když prošly velkými rozdíly teplot - ráno i těsně pod nulou, přes den třeba +20°C. Od srpna jsem je měl na plném slunci u jižní zdi domu. Na zimu jsem je přenesl do studené světlé verandy. Tady při velmi mírné zálivce brzy nasadily květní stvoly a kvetly v únoru. Bohužel od výměny oken před 2 lety za izolovaná plastová s tepelnou fólií už nerozkvetly.
Editoval pavelz425 (14.10. 2010 11:31:02)

Pavel
cz
Člunatec - květy (Cymbidium)
Člunatec - květy (Cymbidium)
Marie Fárová: Cymbidium jsem dala v květnu na balkon pod truhlíky s fuchsiemi. Slunce si moc neužilo, jen brzy ráno. Dnes jsem ho poprvé dala na noc dovnitř, předpovídali teploty okolo nuly. Před několika dny jsem si všimla pučícího květního výhonu (doufám, že to květní výhon je).
cz
Člunatec (Cymbidium)
Člunatec (Cymbidium)
cz
Člunatec - pučící stvol (Cymbidium)
Člunatec - pučící stvol (Cymbidium)
Marie Fárová: Myslím si, že není dobře umístit na zimu cymbidium do sklepa, kde je pouhých 5 st. Tato orchidej potřebuje k nasazení poupat výkyvy teplot - nesmí klesnout pod nulu - tomu vyhoví právě to letnění. Na zimu ho dám do místnosti před balkon, kde je tak 10 - 15 st. (těch 10 st. je minimální teplota).