pohodar35: Dobrý den. Mám buxusy 3tím rokem,ale mají takovouto oranžovou barvu. Je pravda ,že jsou na slunném místě a v zimě dost větrném. Myslím,že tu oranžovou barvu a to jak jsou řidké způsobuje hlavně to větrné místo,protože ty které jsou v závětří,jsou hezky zelené a husté...poradíte někdo co můžu udělat pro jejich lepší růst......děkuji za odpověd...
cz
buxus
buxus
cz
buxus 2.březen 2011
buxus 2.březen 2011
YOS: Zajímalo by mne čím  a kdy jste je hnojil. Mně se zdá, že to mají za sebou. Zkuste ulomit větvičku, jestli je živá.

Všechno jde tak, jak má jít.
pohodar35: myslím že uschlé nejsou(zatím)...vyfotil jsem je i zevnitř a tam jsou listy zelené... jinak jim ničím nepodstrojuji, žadné substráty, jen kapénková zálivka... je zajímavé že buxusy v závetří rostou pěkně a houstnou, také na foto... a zalévány jsou stejně...proto jsem si myslel, že to bude tím větrem..myslíte si že by pomohlo kdybych je ted zkratil? a je na to ted vhodná doba? děkuji za odpověd, jsem začátečník a vděčný za každou pomoc...
cz
buxus
buxus
cz
buxus
buxus
YOS: Mně se zdá, že listy mají málo chlorofylu - chloróza - nedostatek železaBuxus má rád vápenitou půdu, nevím co udělá, když se zasadí do kyselé. Dotaz - vaše buxusy rostou v těchto kemenech nebo jen vrchní vrstva je kamení.  Pro jistotu můžete zkusit ustřihnout jednu žlutou větvičku, dát do igelitového sáčku, uzavřít - udělejte suk a 3 dny nechte někde v pokoji ležet. Objeví-li se na listech růžové tečky jsou napadené plísní. Další plíseň, kdy odumírají celé větve jsou listy nejprve žluté, pak s hnědými fleky, na kůře jsou černé pásky - mrkněte, zda ty pásky najdete. (plíseň vzniká u slabých rostlinek, z důvodu špatného složení půdy, moc mokro, atd). Přeji vám hodně štěstí. Buxusy jsou hodně otužilé, takže umrznutí jsem vyloučila. Víc jak vítr jim škodí přímé slunce, hlavně po ostříhání.

Všechno jde tak, jak má jít.