YOS: Prohlížela jsem si Vaše fotografie jezírka a viděla jsem tam jestřábník oranžový. Chtěla jsem se zeptat, zda se Vám taky tak rozmnožuje jako mně. Je sice moc krásný, když kvete, ale chci mít i jiné kytičky na zahradě. Dostal se i do trávníku, tak jsem zvědavá, až se vrátím do Holandska, jak moc se rozmnožil. Přirovnala bych ho k pampelišce, jejíž chmýří se větrem roznese a 'každé' semínko se uchytí. Naštěstí nemá kořeny tak hluboké jako pampeliška, takže se lehčeji dá odstranit a ze zbytků kořenů už nevyroste. Rozmnožuje se pouze semeny, které nepotřebují být opyleny aby se v nich vytvořilo embrio.

Všechno jde tak, jak má jít.
Jan Kolman:

YOS napsal(a):

Prohlížela jsem si Vaše fotografie jezírka a viděla jsem tam jestřábník oranžový. Chtěla jsem se zeptat, zda se Vám taky tak rozmnožuje jako mně. Je sice moc krásný, když kvete, ale chci mít i jiné kytičky na zahradě. Dostal se i do trávníku, tak jsem zvědavá, až se vrátím do Holandska, jak moc se rozmnožil. Přirovnala bych ho k pampelišce, jejíž chmýří se větrem roznese a 'každé' semínko se uchytí. Naštěstí nemá kořeny tak hluboké jako pampeliška, takže se lehčeji dá odstranit a ze zbytků kořenů už nevyroste. Rozmnožuje se pouze semeny, které nepotřebují být opyleny aby se v nich vytvořilo embrio.

Jestřábník oranžový, podobně jako jestřábník chlupáček, Hieracium pilosella a jestřábník myší ouško, Hieracium auricula, se rozmnožuje kromě semen i nadzemními výběžky.
  Všechny tři vyjmenované druhy se hodí k ozelenění suchých míst v zahradě, kde se trávník vinou sucha neudrží.

YOS: Pane Wochozský, máte pravdu, děkuji za opravu. Opravdu vytváří podzemní nebo nadzemní výběžky. Vůbec jsem si toho doma nevšimla. Donesla jsem si  domů 1 rostlinku z volné přírody .To se mohu těšit, že budu mít zcela jiný trávník, pěkně pichlavý big_smile .  Je na červeném seznamu ohrožených rostlic C3.  Nechápu jak je to možné, když se tak lehce rozmnožuje a dokonce není vybíravý na půdu. Vybírá si jen místo, kde svítí sluníčko.