člověk: Bylinky do květinče
Zdravím , jsem amatér v pěstování a prosil bych radu:
mám kulaté květináče o průměru cca 20 cm.
ale nevím kolik rostlinek dát do 1 květináče jestli 1 nebo více, nikde tuhle informaci nemužu najít...
jedná se Meduňku, Mátu, Šalvěj , Měsíček , Stévie , Aloe Vera , a pak ještě Kayenský pepř
Je to možná hloupý dotaz, ale přesto Děkuji za odpovědi :)
Vladimír Vytásek: Kayenským pepřem se nazývá pálivá paprika, aloe pouze 1 kus a to jen druh arborescensaloe vera roste do průměru 50 cm a do květináčů se nehodí. Je to rostlina do skleníků. U stevie je dobré si dát pozor na zálivku, při přemokření většinou uhyne. Je to nejobtížněji pěstovaná rostlina do květináčů, málokdy přežije  v místnosti zimu. Lépe se pěstuje alosie sladká,

Vláďa Vytásek  - Léčivé rostliny jsou zelenou lékárnou pro každého.
YOS: Já bych dala každou rostlinku zvlášť. Do jednoho květináče jen jednu rostlinku. Meduňku, mátu, bazalku a šalvěj až povyrostou zaštipovat vrcholky a oni tak zhoustnou a udělají bohatý keřík. Aloe se nezaštipuje, k použití se odřízne vždy 1 čerstvý list. Buď se šťáva přímo vymačká na popáleninu nebo se nakape do bolavého ucha, a nebo se odříznou pichlavé okraje a jedna strana listu. Lžičkou se vybere 'šťavnatý gel'. Aloe není kaktus, je to druh lílie, která potřebuje pravidelnou zálivku, aby listy byly plné zdravého gelu. Kayenský pepř se v bytě pěstovat nedá, je napadán sviluškami. Podle mých zkušeností, pokud dám více rostlinek do jednoho květináče, bojují o přežití. Hůř se vyvíjí a pomaleji rostou než jedna rostlinka s dostatečným prostorem a živinami.

Všechno jde tak, jak má jít.
YOS: Po vzejítí  semínek této bazalky jsem ve 20cm květináči nechala 10 rostlinek. Jak vidíte, rostlinky jsou vyzáblé, nepěkné. Po uštípnutí vrcholu špatně rostou. Vinu přikládám velkému množství rostlinek v květináči. Myslím si, že by stačily jen 3.

Všechno jde tak, jak má jít.
cz
Bazalka pravá, mladé sazeničky (Ocimum basilicum)