Jestřábník oranžový - Hieracium aurantiacum
Další názvy: chlupáček oranžový, jestřábník rudokvětý
Čeleď: Asteraceae - hvězdnicovité
cz
Hieracium aurantiacum (Jestřábník oranžový)
cz
cz
Prohlížela jsem si Vaše fotografie jezírka a viděla jsem tam jestřábník oranžový. Chtěla jsem se zeptat, zda se Vám taky tak rozmnožuje jako mně. Je sice moc krásný, když kvete, ale chci mít i jiné kytičky na zahradě. Dostal se i do trávníku, tak jsem zvědavá, až se vrátím do Holandska, jak moc se rozmnožil. Přirovnala bych ho k pampelišce, jejíž chmýří se větrem roznese a 'každé' semínko se uchytí. Naštěstí nemá kořeny tak hluboké jako pampeliška, takže se lehčeji dá odstranit a ze zbytků kořenů už nevyroste. Rozmnožuje se pouze semeny, které nepotřebují být opyleny aby se v nich vytvořilo embrio.

Všechno jde tak, jak má jít.

YOS napsal(a):

Prohlížela jsem si Vaše fotografie jezírka a viděla jsem tam jestřábník oranžový. Chtěla jsem se zeptat, zda se Vám taky tak rozmnožuje jako mně. Je sice moc krásný, když kvete, ale chci mít i jiné kytičky na zahradě. Dostal se i do trávníku, tak jsem zvědavá, až se vrátím do Holandska, jak moc se rozmnožil. Přirovnala bych ho k pampelišce, jejíž chmýří se větrem roznese a 'každé' semínko se uchytí. Naštěstí nemá kořeny tak hluboké jako pampeliška, takže se lehčeji dá odstranit a ze zbytků kořenů už nevyroste. Rozmnožuje se pouze semeny, které nepotřebují být opyleny aby se v nich vytvořilo embrio.

Jestřábník oranžový, podobně jako jestřábník chlupáček, Hieracium pilosella a jestřábník myší ouško, Hieracium auricula, se rozmnožuje kromě semen i nadzemními výběžky.
  Všechny tři vyjmenované druhy se hodí k ozelenění suchých míst v zahradě, kde se trávník vinou sucha neudrží.